Varför är jag inte förvånad?

Elgiganten viker sig och ber om ursäkt. De har lagat inlämnade elektronikprylar och sålt som dem som nya. Varför är jag inte förvånad??

Företag som Elgiganten, OnOff, SIBA, Media Markt och så vidare, håller så låga priser att de inte har några som helst marginaler. Och det får vi som kunder lida för.

De kan hålla så låga priser för att de räknar kallt med en viss felmarginal. En väldigt låg felmarginal dessutom. Men eftersom produkterna ofta håller undermålig kvalitet så går de allt som oftast sönder och spräcker den där lilla felmarginalen. Då vill ju vi laga eller byta produkten. Men det finns inte med i deras kalkyler.  

Om någon har haft problem med en vara som är köpt på någon lågpriskedja vet vad jag pratar om... det blir ALLTID problem. Extremt långa väntetider, olagade produkter, fabrikationsfel som helt plötsligt inte är fabrikationsfel, oförutsedda kostnader och så vidare.

Jag betalar gärna några hundra eller till och med några tusen mer för en produkt bara för att slippa sådana problem. Min elektronik köper jag här; av en enda anledning; de har bra grejer! Och det är ALDRIG några problem med deras produkter, tjänster eller vid reklamationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0