Fotbollshoror

Varenda dag på jobbet så snackas det fotboll. Djurgårdarna hånar AIK:arna och tvärtom... Hammarbyarna hånar båda... Kommentarer som "Ikväll kommer vi spöa er" eller "Ikväll ska vi lära er spela fotboll" haglar i korridorerna. Det är olika läger påjobbet som nästan krigar mot varandra, som om det vore dom själva som spelade. Jävla töntar... Jag orkar faktiskt inte bry mig om något av dem.

Jag tycker det är så jävla fånigt! Varje match, varje passning, mål eller hörna analyseras som om det vore rocket science. Det står nån expertkommentator a.k.a en tönt, i tv och berättar hur spelarna skulle ha spelat EGENTLIGEN och så kommer kommentarer från spelare och tränare som säger nåt i stil med; 

"Aah, precis, vi gav minst 150 procent ikväll ååå... det räckte precis till en poäng. Vi klarade 1-1 ååå vi gjorde en bra match, ååå killarna spelade med hela hjärtat... men det räckte inte riktigt idag. De andra spelade inte bra, men dom var bättre än oss ikväll"

Jag blir bara förbannad...

Jag har spelat fotboll en stor del av mitt liv och en gång i tiden var jag intresserad... men det var innan jag insåg hur jävla intelligensbefriat allting kring sporten är. Jag har ALDRIG hört en intelligent kommentar yttras i samband med fotboll...


Kommentarer
Postat av: Yvette

På midsommar spelades det boll på Teve. Jag gick in i köket och skalade ägg istället. Sen satte jag mig på golvet bredvid teven en stund och frågade vilka vi skulle heja på och återigen vad offside var. Det slutade med att jag gick in i ett annat rum för att se färg torka roligare

2009-10-27 @ 21:20:04
URL: http://heltathelvete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0