C går från klarhet till klarhet

Jag läste en artikel i Aftonbladet idag. Bra att någon äntligen vågar. När människor har råd att leva vågar man också ta kalkylerade risker, som att skaffa sig en utbildning eller starta eget företag. Det är inte bara låginkomsttagare som lider av höga skatter.

Ta mig som exempel; jag har pluggat i fem år på högskola och har studielån därefter. Jag har satsat tid och pengar på att utbilda mig så att jag kan få ett bra, utvecklade och förhoppningsvis välbetalt jobb; jag antar att jag får räknas till den skara som är höginkomsttagare.

Nu bor jag i Stockholm i en bostadsrätt en bit från stan. Om man någon gång har bott ensam i en lägenhet vet man hur sjukt dyrt det är.

Man står själv med alla kostnader för boendet som lån, avgift, el, försäkringar, tv, telefon, internet, mat och annat. Det är dyrt. Till det kommer SL-kort och andra resor, hygien, kläder, sparande, fackavgift, a-kasseavgift osv.

Dagstidning har jag ingen, för det har jag inte råd med. Nöjen har jag heller inte räknat med, för det får bli för de stackars kronor jag får över varje månad.

Sänkt skatt för höginkomsttagare gynnar alla. Så låt varje individ få möjlighet att ta ansvar för sin situation... och de som har det sämst får också råd att göra det samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0