Orangea byxor, gröna byxor, röda byxor och inga byxor alls...

Jag var med några kollegor på en after work igår igen... På det här stället. Det ligger vid Kungsholmens bästa läge... det är dyrt, överreklamerat och så inihelvete överklassigt. Hit går wannabes i vita shorts, seglarskor och fula märkessolglasögon, här flockas tjejerna från förorten som åkt in till stan för att frottera sig med det fina folket och hit går bratsen som knallar runt med orangea, gröna och röda byxor som är sådär käckt uppkavlade ett par varv längst ner så man kan se den vita Saltsjöbadsvristen...

Och jag skojar inte när jag säger att ALLA dricker rosé eller en Dagens på rosé... jag gjorde misstaget att beställa en öl på fat; det skulle jag inte ha gjort. De tre fjollorna som jobbade bakom disken visste ju inte vad dom skulle ta sig till... Hjälp, en turist som bestället ÖL! Herreguuud så 90-tal. Har vi kopplat in öl-tappen? Fungerar den? Är det någon som använt den sen sommaren -04 då han från Sundsvall beställde öl?

Det tog några sekunder innan dom insåg att jag inte skämtade och hällde upp en öl. Jag gjorde inte samma misstag igen. Man måste smälta in. Så nästa gång beställde jag snällt och stockholmskt en Dagens på rosé.

Jag skäms...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0