Jysk... ena jävla klåpare och idioter

Jag var just ner till Jysk för att köpa ett par solsegel på rea. Det fanns två sorter att välja mellan; ett fyrkantigt 2,5x3 meter och ett stort trekantigt som var 3,6x3,6x3,6. Jag ville ha det stora och kollad priset på hyllkanten. Det stod samma pris; 150 kr, så jag tog två och gick till kassan.

När jag står i kassan slår hon in 389 kr. Nej, nej, säger jag och säger att det ska bli 300 kr, för det står 150 kr styck på hyllan. Kassakossan rusar ner till hyllan och skriker genom hela butiken; "Det står fel, det ska vara 199 kr". Jag kontrar och frågar; "Så ni har märkt varan fel, alltså"? Ja, säger hon. Ok, jag vill betala det pris som står på hyllan... inte 199 kr.

Idioten vill inte ge sig, så då lackar jag och säger att jag inte vill ha skiten (Nej, jag säger inte skiten, men det var det jag tänkte...) och går därifrån.

Hade dom varit det minsta serviceminded och vill att jag ska handla där igen skulle jag fått det pris som stod på hyllan och sen gjort sitt jobb på riktigt och märkt om varan.

Just nu är jag så förbannad att jag skakar... fast det kan vara för att jag är hungrig också... men det känns som det är för att jag är arg. Det går snart över...

Men jag ska aldrig mer handla på Jysk. Och jag uppmanar alla att bojkotta kedjan. Av ren prinicip.

Kommentarer
Postat av: Yvette

Jysk tigger ju om stryk. Jag var där en gång och tittade på soffor bland annat och jag var inte imponerad. Hela lokalen såg så fattig ut, jag kommer speciellt ihåg ett skoställ som stod för sig själv nästan mitt i deras "show rooooooom" och såg snett och vint ut. När jag såg det tog jag en mental bild av det och gick därifrån. Sedan dess har jag inte varit på Jysk.

2009-07-08 @ 13:02:18
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0