"Häng inte på glaset"

Tidigare idag skulle jag och några kollegor köpa glass i ett café. Ni vet sån där kulglass... i bägare. Det fanns inte så mycket att välja på och det som fanns var inte mina favoriter. Så jag valde en sort; stratiachella eller va fan den heter... och så lutade jag mig över glasrutan för att kolla vad det var i bunkjäveln längst in; "Häng inte på glaset", säger surfittan... jag rörde ju inte ens glaset, jag var inte ens nära!! Men jag biter mig i tungan och säger inget.

Hur kan man vara så surig? Visst, det är varmt ute, hon har förmodligen inte fått nåt på länge och Det (surfittan, alltså) var ju själv i caféet... men ändå, ge mig ingen jävla attityd för fan!

Jag teg i stilla protest, betalade och lovade mig själv att aldrig, aldrig mer köpa någonting i det där ynkliga lilla äckelcaféet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0