Empiriska studier

Som evig singel söker jag igenom Stockholm på min drömtjej. Jag har gjort vissa iakttagelser. Av alla tjejer mellan 26-35 är:

80 procent från Norrland
95 procent reser ett par gånger om året och har varit i Asien, Sydamerika eller Australien
95 procent vill träffa någon som reser minst lika mycket
65 procent ska segla i sommar
85 procent bor på Kungsholmen, i Vasastan eller på Söder
45 procent jobbar som chef

Jag ställer mig frågan; hur kan det komma sig att nästan alla kommer från Norrland? Varför denna sjukliga hang-up på resor? Är det verkligen så många som ska segla? Finns det så många chefstjänster egentligen?

Den enda siffra jag kan förstå är att 85 procent bor på Kungsholmen, i Vasastan eller på Söder; det är de singeltätaste områdena i stan... synd bara att ingen vill träffa någon som bor utanför dessa områden. Det blir för besvärligt då...

Det är tufft att vara singel i storstan. Alla går och väntar på nästa, som kommer vara perfekt, som uppfyller alla krav till hundra procent och lite till.


Kommentarer
Postat av: Yvette

Om du inte vill ha en tjej som bor vid kusten = seglar, inte är chef = lågavlönad som fan, inte tycker om att resa = hemmagris, så har jag lösningen! Res till Norrland! De som inte vill resa stannar hemma i den lilla byn, och där brukar det vara lugnare tempo, och chefsposter är ett skämt för såväl kvinnor som män.

2009-07-08 @ 13:05:08
URL: http://heltathelvete.blogspot.com
Postat av: TheRealAcke

Hmm... verkar ju skitjobbigt ju. Man kan ju gilla att resa LITE, och man kan ha ett normalt jobb man inte behöver skryta om... och jag tror att alla SÄGER att dom ska segla, men egentligen blir det bara en fika i Pampas marina, men man vill vara som alla andra...

2009-07-08 @ 13:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0